Nekromanti regler

Nekromantiske magier

Nekromanti påkalder de dødes sjæle og skygger

får at få viden, rejse udøde og sprede død og rædsel.

Krav for at spille nekromantiker: Mørke rander under øjnene.

 

Niv. 1 Tale med de døde

En nekromantiker kan tale med sjæle fra Den Anden Verden. Dette kræver liget af den person, som nekromantikeren vil tale med, og han kan stille 1 spørgsmål pr. niveau af nekromanti.

Niv. 2 Skabe zombieisme

En nekromantiker kan lave sygdommen zombieisme. Ved at blande særlige ingredienser, kan nekromantikeren lave en væske, som kan indtages af en person. Den person vil da meget hurtigt vise tegn på zombieisme: al forstand forsvinder og tilbage er der kun drivkraften ”at spise”. Får en anden person kropslige væsker fra en zombie i sin krop, f.eks. ved bid, vil den person blive smittet med zombieisme efter 1 timer. Det, der sker, er, at kroppen går i forrådnelse og personen får kontinuerligt færre LP jo længere tid der går (-1 LP pr. md). Denne sygdom kan helbredes med alkymi.

Pris: Væske fra et lig, blod fra en levende (som tager 1 LP i skade), dette blandes med urterne klatrende fenkare og natteskærm, som også er med til at kamuflere smagen. Væsken skal derefter enten drikkes eller spises af den, som man ønsker får sygdommen. Zombierne gør ikke nekromantikeren noget og lystrer sætningen ”Lyd din mester!”

Niv. 3 Lav en udød

Nekromantikeren kan skabe én udød pr. niveau i nekromanti, men inden ritualet starter, skal man have fundet den krop, som man vil bringe ”til live”. Ritualet kræver nekromantikeren, der sammen med skygger fra Den Anden Verden, skal skabe den udøde. Den udøde vil derefter rejse sig og være under nekromantikerens magt og gøre som han siger (viljeløs), og den har 15 LP.

Den vil have noget, der minder om de evner den havde, da den var levende. Dvs. at hvis personen var en kriger da han/hun levede, så vil den kunne bruge et sværd. Hvis den derimod f.eks. har været bonde, da vil den have svært ved at ramme med våben. Ingen udøde kan lave eliksirer, selvom han/hun måske har været alkymist, da det er for kompliceret. Det samme gælder for magi og præste

Krav: Et ritual og en død krop, som ikke indeholder nogen sjæle (død over 15 min).

Ritual:

  1. Forberedelse: et egnet sted findes, hvor man ikke bliver forstyrret.
  2. Den døde krop uden sjæl (skal have været på 0 LP i mere end 15 min), klargøres ved at man påmaler nogen magiske tegn på dens krop. Det første tegn placeres hen over den dødes hjerte og et på hvert hånd og fod og det andet tegn i panden på den udøde og på nekromantikkeren. Tegnene påmales med saften fra urten Blodbær.

Dette tegn gør at kroppen

kan besættes, og samtidig

er fanget i kroppen.

Dette tegn gør at nekromantikkeren

kan styre den udøde.

  1. Cirklen: Derefter tegner man en cirkel på jorden, således at ånderne ikke kan besætte en. Cirkel SKAL være hel og laves af benmel. (Melet kan fås hos SL) Inde i cirklen lægges den døde krop, som ikke må rage ud over kanten.
  2. Påkaldelse: Derefter påkaldes en ånd, på samme måde som du kan tale med de døde (skygger), hvor du taler med den med et åndebræt eller ved hjælp af en skål med vand, men da kræver det eliksiren “tale med ånder”. Du spørger om der er en ånd der vil hjælpe med at fange en sjæl, som kan puttes ind i en død krop. Lige derefter skal nekromantikkeren huske at fortælle at belønningen er en “flydende magi” eliksir (tilbyder du mindre end det, da vil de sandsynligvis ikke hjælpe). Når du har fundet en ånd der vil hjælpe dig, så påbegyndes selve ritualet med at rejse den døde.
  3. Påtvingelsen: At få en ufrivillig sjæl ind i en død krop, kan godt være svært, derfor er der brug for en hjælper. Det der sker er at nekromantikkeren laver en viljekamp med sjælen der skal i kroppen. Det vil den ikke frivilligt, da det er unaturligt og derfor skal den tvinges (stirrekonkurrence med en SL, den der blinker først taber, men det er bedst ud af tre). Imens så messer hjælperen disse ord (gentagne gange indtil ånden ikke længere kæmper imod (når nekromantikkeren og SL er færdig med deres stirekonkurrence):

Edin lalassu niggurath

maskim dlibat kukba rabuti

  1. Betaling: Det er nu du skal betale ånden der har hjulpet dig med at fange sjælen til dig. Gør du ikke det, skal du ikke forvente at få nogen som helst kontakt eller hjælp fra skygger i den anden verden igen.

Bortmaning: Sig disse ord 3 gange, Barra mas – ssaratu – barra!

  1. Rejsning: Nu er den udøde klar til at rejse sig og det er sikkert for dig at gå ind i cirklen. Du kan nu styre din viljeløse udøde. Der er dog en risiko for at sjælen slipper fri, da nogen af dem er stærkere end andre.

Note: Hvis du selv finder en person der vil spille din viljeløse udøde, så holder den resten af dagen eller indtil den “dør”. Bruger du en NPC til at spille din udøde, da vil ånden slippe fri når der er gået ca. 1 time. Den udøde kan kun skades af magiske eller hellige våben og har 10 LP = den kan tåle 10 slag, før den krop er gået i stykker og sjælen kan slippe fri.

HUKS: Alle ritualer skal overværes af en SL, ellers er det ikke gældende og vi skal have det at vide i god tid (mindst 1 time i forvejen).

 

Magier

Dødsberøring

Skader en person det niveau du har i nekromanti (niv 1 giver dødsberøring 1 skade). Skaden er magisk og ignorere almindelig rustning.

Kræver en rådden hånd (latex/handske som skal godkendes af SL), en håndfuld negle (mandelflager) som kastes til ånderne, mens der siges: ”Barra Karra Kuuzu”

Hånden holder i 1 time

Fastholde liv

Giver 1 ekstra LP pr. niveau i nekromanti, som holder spilgangen ud.

Kræver hjertet fra et stort dyr eller menneske, som kastes til ånderne, mens der siges: ”Orum Skorum Turak”

Lånt tid

Genopliver en person midlertidigt. Vedkommende begynder at rådne (sminkes hos SL) og dør i slutningen af næste spilgang.

Kræver sand fra et timeglas, som drysses over fingrene på den døde, mens der siges: ”Barador umnis ur”