Skyggemagi regler

Skyggemagier

Skyggemagi er at lave handler med skygger fra Den Anden Verden,

så de kan hjælpe dig med at skabe skyggevæsner i det ondes tjeneste.

Krav for at spille skyggemagiker: Mærket af en bhiru et sted på kroppen (et sted du er villig til at vise frem).

 

Niv. 1 Blodsbåndet

Skyggemagikeren kan gennem et ritual tage kontrol over en person i 20 min. I denne tid skal personen gøre hvad skyggemagikeren beder ham om. Bagefter kan vedkommende ikke huske noget der skete under og efter ritualet (kan genskabes med eliksirer).

Pris: 1 LP fra skyggemagikeren og 1 LP fra offeret

Ritualet

Offeret lægges i en forberedt cirkel og blodet hældes omkring ham mens der siges:

Azmek ratok saslem mar

Olaz endai sara kar

 

Niv. 2 Handle med bhiru

Skyggemagere kan enten sælge sin sjæl til en bhiru eller gøre noget for den og få en tjeneste igen. Aftalen indgås altid hvor to eller flere magilinjer mødes eller ved en spejlblank overflade, f.eks. en sø eller et spejl, for der er sløret imellem verdenerne svagere. Der gøres også altid brug af magiske cirkler, så devaen ikke slippe ind i vores verden og kan besætte hvem som helst. Dette er også den primære årsag til, at denne type magi er forbudt.

Pris: Er varierende alt efter hvad du spørger om, men generelt kan du regne med ”øje for øje” reglen. Dvs. hvis du vil skade en person fysisk, skal du også skade dig selv fysisk. Hvis du vil have information, skal du skaffe noget information. Det kan også være du kan forhandle dig til en ”tilsvarende pris” for en tjeneste, f.eks. at det, du betaler er noget, der er meget værd for den. Det kan f.eks. være flydende magi, som kan laves af alkymister.

(SL skal kontaktes mindst 1 time før ritualet, da det kun virker hvis en SL overværer det)

Ritualet

  1. Forberedelse: Først besluttes det, hvad man ønsker at opnå. Du har allerede fundet et navn, på den Bhiru, du vil tilkalde. Du skal også have fundet et egnet sted til at lave ritualet, f.eks. der hvor to magilinjer mødes eller ved en spejlblank overflade (mindst 30 cm diameter).
  2. Cirklen: Dernæst tegner man cirklen op og sikrer den med benmel (Mel fås hos SL), så bhiruen ikke slippe ind i vores verden og kan besætte hvem som helst. Du må ikke selv stå i eller bryde cirklen, for da vil den kunne besætte dig eller andre!
  3. Påkaldelse: Derefter påkaldes Bhiruen ved at tegne dens tegn og sige dens rigtige navn. Kender du kun dens navn, vil den komme, men ikke med sikkerhed udføre opgaven for dig (så er prisen højere). Kender du også dens tegn, vil den skulle gøre det, du beder den om, så længe du holder din del af aftalen. (den kan ikke snyde)

 

”Navnet” Jeg påkalder dig

Tarra – Kia Ia

Hør mig og vid at jeg venter

Zi Nanna – kalbu shiru

Jeg hidkalder dig

Enlil enki Lumashi

  1. Aftalen: Nu er det tid til at forhandle, du takker den for at komme (evt. lille ofring) og fremsiger dit ønske. Den vil derefter sige sin pris (vær tålmodig) for tjenesten. Du siger, om du har det, den beder om/dens pris eller hvor meget tid, du skal have, for at skaffe det.
  2. Ofringer: Du har skaffet ofringen og når du har holdt din del af aftalen (ofret ofringen), vil den holde sin del af aftalen.
  3. Bortmaning: Efter ofringen takker du den og sender den væk med de rette ord. Sig nedenstående remse tre gange og den vil med sikkerhed være væk. Du kan nu ophæve cirkelen.

Barra mas – saratu – barra!

 

Niv. 3 Sjælen for livet

Skyggemagere kan sælge deres egen eller en anden persons sjæl til en bhiru og til gengæld så sørger Bhiruen for at skyggemagikeren genopstår ved sin død i den fysiske tilstand han var i, da han lavede ritualet. Den ofrede sjæl tilhører nu bhiruen.

Pris: Du kan kun sælge din sjæl én gang og der er ingen kendt måde hvorpå du kan få den tilbage igen. Når du har solgt din sjæl vil bihruen sætte et mærke på din krop (det er magisk og kan ikke fjernes), det er ”håndtrykket” for at handlen er lavet og afsluttet. Tegnet der sættes på din krop ligner det nedenstående. (det skal sidde et synligt sted, eller et sted der er nemt at finde og du er villig til at vise frem).

Sælges en anden persons sjæl, ofres vedkommende i ritualet.

 (SL skal kontaktes mindst 1 time før ritualet, da det kun virker hvis en SL overværer det)

 

Ritualet

  1. Forberedelse: Du har allerede fundet et navn, på den Bihru du vil tilkalde. Du har også fundet et egnet sted til at lave ritualet, fx der hvor to magilinjer mødes eller ved en spejlblank overflade (mindst 30 cm diameter).
  2. Cirklen: Dernæst tegner man cirklen op og sikrer den med benmel (Mel, fåes hos SL), så devaen ikke slippe ind i vores verden og kan besætte hvem som helst. Du må ikke selv stå i cirklen, for da vil den kunne besætte dig. Bryd ikke cirklen, for da vil den kunne slippe fri!
  3. Påkaldelse: Derefter påkaldes Bihruen, ved at tegne dens tegn og sige dens rigtige navn. Både navn og tegn. Kender du kun den ene ting, da vil den tage din offergave og smutte, uden at kunne få den til at genopvile dig ved en for tidlig død. Bruger du både dens navn og tegn, da vil den skulle gøre det du beder den om, og den kan ikke snyde.

Mægtige ”indsæt navnet”, hør mit ønske

Ia xul lumashi zi

Når jeg dør, da lån mig din mægtige kraft i en dag.

Edin lalassu niggurath maskim shamash

Således at jeg kan fortærre mine fjender og ofre dem til dig. 

Argu dlibat kukba rabuti shittumarduk anana

Du viseste af alle Bihru, hør min røst og vis dig!

Lumashi igigi kanpa anna!

  1. Aftalen: Nu er det tid til at forhandle, du takker den for at komme (evt. lille ofring) og fremsiger dit ønske. Den vil derefter sige sin pris (vær tålmodig) for tjenesten. Du siger om du har det den beder om/dens pris eller hvor meget tid du skal have for at skaffe det.
  2. Ofringer: Du har skaffet ofringen og når du har holdt din del af aftalen (ofret ofringen), vil den holde sin del af aftalen.
  3. Bortmaning: Efter ofringen takker du den og sender den væk med de rette ord. Sig nedenstående remse tre gange og den vil med sikkerhed være væk. Du kan nu ophæve cirkelen.

Barra mas – ssaratu – barra!

 

Magier

Dødsbold

En person som bliver ramt går på 0 LP (skader også vedkommende, hvis den rammer dennes skjold). Ignorerer rustning, der ikke er magisk. Der kastes en rispose markør på vedkommende

Kræver en skyggesten som ofres til bhiruerne (vises til modstanderen), mens der siges:

– ”Kura karr sakarr”

Øje for øje

Hvad der gøres ved skyggemagikeren rammer også den der gør det ved ham. Dette gælder skade, bonk, eliksirer og lignende. Magisk rustning beskytter mod denne hævn. Holder 1 time

Kræver 2 øjne som ofres til bhiruerne (vises til modstanderen), mens der siges:

– ”Karradaz barradaz guldur sol”

Bliv ét med skyggerne

Skyggemagikeren bliver usynlig i 30 sek og laver ingen lyd (flad hånd på hovedet).

Kræver 1 natteskærm, som ofres til bhiruerne (vises til modstanderen), mens der siges:

– ”Sudu sorbek araz”