Befolkning

Der er mange forskellige folkeslag i Den Kendte Verden, og racebeskrivelserne er hvad normalen er i det land de kommer fra. Der kan altid være afvigere, men vi opfordrer til at I spiller dem så godt I kan ud fra racebeskrivelserne.

Nogle af racerne kræver tilladelse fra spilledelsen eller der er særlige kostumekrav.

De korte racebeskrivelser

Det gyldne folk – Aureaner

Et blandet folk bestående af tilrejsende racer og efterkommere af folket fra den sunkne ø Siphona, der grundlagde kolonien Aurora. Religionsfrihed og en ”plads til alle” mentalitet har gennem årene trukket mange til landet, og der er derfor ikke nogen personlighedstræk, som rigtigt går igen i dette folk.

Gale videnskabsfolk – Savánti

Som efterkommere af sindssyge, kriminelle og andre, der ikke passede ind i heltenes land Bragonia, er Savánti en forsamling af sære folk. De er meget fokuserede på viden og udvikling. Mange af dem er morbide, melankolske, groteske, sindssyge eller har andre særheder. Deres land er ledet af lærde og gale videnskabsmænd, og den almene befolkning er altid i risiko for at blive forsøgspersoner i diverse underlige og farlige eksperimenter.

Helte – Bragoner

Disse mennesker lever for at være den største helt, eller i hvert fald den dygtigste til deres fag! Det er forventet at man praler og konkurrerer som en del af dagligdagen, og denne adfærd tager de med sig ud i verden. Deres land er fyldt med monstre fordi for meget ukontrolleret magi har skabt rifter til Den Anden Verden, så der er rig mulighed for heltegerninger, hvor de kan vise sig frem. Hatte, samt prangende og farverigt tøj, er på mode i landet, der er delt op i 3 store regioner samlet under en højkonge.

Ildfolket – Kasai

For dette folk er livet som handlende det mest naturlige i verden. De rejser verden rundt og køber og sælger varer, hvor end de kommer hen. Ære betyder alt for dem, så giver de først deres ord, kan man være sikker på de holder det. Dette har også gjort det muligt for dem at handle med stort set alle folkefærd.

Dyreelver – Silvestris

Dyreelvere er mennesker der deler sjæl med et dyr og fra det dyr får de dyretræk, i form af fysiske træk eller i deres personlighed. De lever i Den Vandrende Skov, som de beskytter og prøver at genskabe til dens forhenværende storhed. Deres øre har bevaret sine spidser og er halvlange, og de bruger gerne tatoveringer til at kamuflere sig i skoven.

Zardekkere – Skyggeelver

I mange år var skyggeelverne bare mennesker med et samfund præget meget af død og tilbedelse af Turanil (Turas). I de seneste årtier er de dog blevet mere end bare mennesker – de deler sjæl med en Bhiru sjæl fra Den Anden Verden, hvilket gør deres hud sort. De kalder sig selv tuvasari, Turanils Udvalgte, men blandt andre folkeslag er de kendt som skyggeelvere eller zardekkere.

Solelver – Adonis

De var oprindeligt mennesker, men valgte at dele sjæl med devaere, som er natur ånder, for at opnå perfektion og evigt liv. Deres spidse ører varierer efter hvor gamle de er. De har en forkærlighed for intriger og søger perfektion i alt. Selv mener de, at de er andre racer langt overlegne. Der er ingen børn blandt dem, og de ældes ikke.

Ulvefolket – Lykos

Dette nomadefolk var engang bare mennesker, men en kold vinternat havde deres shaman et syn, hvori han lærte at binde ånden fra en ulv i et menneskes krop. Med ulvens instinkter og sammenhold blev klanen de dygtigste jægere i miles omkreds. Denne klan var de første af ulvefolket, der i dag tæller mange klaner. De er meget fokuserede på at leve i nuet, og har et tæt og loyalt bånd. Herudover er de meget territorielle, så fremmede i deres område kan nemt komme galt af sted. For længe siden havde de en konge og levede i storslåede byer, der den dag i dag ligger i ruiner. (Racen må ikke forveksles med varulve)

Småfolk – Baega

Dette lille og flittige folk er meget glade for mad, og bedre kokke findes der ingen steder i verden. De har ikke den store interesse i omverdenen og gemmer sig ofte, når der er fare på færde. Rundt om i verden har de tre kolonier som har været adskilt fra hinanden så længe, at folkenes personlighedstræk har ændret sig en del. I Bakkely er de afslappede og føler sig trygge, i Bjergly er de nærige og hemmelighedsfulde, og i Skovly er de sky og lever i pagt med naturen.

Dragefolk – Draconer

De siges at være en drage delt i mange dele for bedre at kunne befri deres mage, der er fanget i Dragebjerget. Deres kroppe er dækkede af skæl i naturfarver, og de er koldblodede af natur, hvilket gør dem afhængige af eksterne varmekilder som solen og store bål. De er tålmodige og vedholdende i deres arbejde, og de har et behov for at systematisere og kategorisere alting.

Udød – Einherjer

De var oprindeligt iskæmpe sørøvere i Fjödur, der satte sig høje mål i livet, hvilket gjorde dem til dygtige krigere og sikrede dem gode pladser i efterlivet, indtil de en dag alle forsvandt. Nu er de tilbage, men de er udøde krigere, der har én mission: At bekæmpe mørket i syd. De blev skabt af gudinden Allina, som krigere i hendes hær imod zardekkerne.

Iskæmpe – Jatnir

De er store væsener med lys blågrå hud. På trods af deres truende udseende er langt de fleste af dem meget tilforladelige folk. De er muntre og viljestærke med højt fokus på at opnå deres mål i livet. Opnår de ikke disse inden de dør, er deres sjæle dømt til at vandre hvileløst rundt til evig tid.

Stammetrold – Khumri

Stammetrolde kan være enten grønne, brune eller grå i huden. Dette folk har ikke han- og hunkøn, men formerer sig i stedet ved at de ældste deler sig i to. De lever i stammer omkring den store ørken Arduis, hvor de jager kæmpeorme. Selvom de kan virke dyriske og dumme, er de dog ikke det. De er dovne hvad angår sprog og er desuden besværet ved at tale andre folkeslags tunge, grundet store tænder i undermunden. Som pragmatikere lever de efter ordsproget: Så længe noget fungerer, har de ikke interesse i at ændre på det eller prøve noget nyt.